9 de desembre del 2010

Naturalesa humana

Us heu preguntat mai per què treballant sota pressió solem ser més eficients? És una de les grans paradoxes d’aquesta vida, almenys per mi. Els dies previs a entregar una feina, o el dia abans d’un examen, és el temps més fructífer. És curiós com tot i una severa planificació, aquesta regla de tres s’acaba imposant en la majoria d’aspectes i situacions quotidianes. Això significa que realment deixem les coses per l’últim moment, sense ser conscients o sent-ho, perquè per norma general (o llei natural) cada cosa té el seu moment. Pot ser que persones organitzades que llegeixin aquest escrit diguin que no és veritat, però jo, que em considero una persona molt quadriculada, he de reconèixer que aquesta llei a mi també m’atrapa. I sovint em desborda. Però, tot i així, sempre acabo els objectius dins els deadlines marcats (si més no, pels importants, al meu entendre). La meva pregunta, doncs, és per què estressar-se tant si realment saps que acabaràs fent allò que toca quan toca? Doncs no tinc resposta, o una de ben senzilla: naturalesa humana.

Le Penseur, Auguste Rodin (1880)





 

1 comentari:

  1. Doncs nose si dir-te que tens raó o que no en tens. Et diria que si perque a mi, també em passa. Com ja saps estic fent el PFC i ara que queda poc més d'un més em veig obligat a apretar per poder-lo lliurar dins del termini establert. Potser per el fet de tenir molts dies per endavant ens anima a aplaçar la feina, i el fet contrari ens obliga a treballar més.
    I ara et posaré un exemple de tot el contrari. Els treballadors de google tenen(sino recordo malament) un 40% de la seva jornada laboral per descansar, a les seves instal·lacions tenen sales d'oci amb billars, piscines, sofas etc, i poden no fer res durant aquest temps. Però també poden dedicar aquest temps a innovar en alguna aplicació, millora per així en un futur poder ser un projecte nou i ser ells els cap de projecte. Així doncs sense cap termini de temps ni estrès per acabar la feina surten grans projectes(els pots consultar aqui http://www.googlelabs.com/). Google Labs no és més que el resultat de donar temps lliure als treballadors.
    Encara que aquesta filosofía d'empresa actualment crec que es impensable en el nostre pais.

    Salut!

    ResponElimina